Każde
pokolenie ma swoich bogów gitary – był więc Jimi Hemdrix grający na
instrumencie zębami, są Eric Clapton, Joe Satriani i Ritchie Blackmore, i w
końcu współcześni mojemu pokoleniu Joe Bonamassa i Mark Tremonti. Ten ostatni,
ciągle rozwijający swoje umiejętności techniczne, doskonały muzyk, autor
tekstów, a także wokalista wystąpił wspierany przez kolegów z zespołu
sygnowanego własnym nazwiskiem w warszawskim Klubie Proxima w gorący letni
wieczór 29 lipca.
wtorek, 31 lipca 2018
niedziela, 29 lipca 2018
Singlowy lipiec (2018)
Lipiec upłynął zdecydowanie pod znakiem
singlowych nowości, które w znacznym stopniu zaprzątały moją uwagę w tym letnim
miesiącu.
środa, 25 lipca 2018
The Script „No Sound Without Silence” (recenzja)
Po wnikliwych poszukiwaniach wynikających z czystej
ciekawości, nie udało mi się odnaleźć w Internecie odpowiedzi na pytanie o
relaksujący wpływ muzyki rockowej na ludzi. Sugerując się jednak dokonaniami australijskich naukowców z uniwersytetu w Queensland potwierdzających,
że słuchanie heavy metalu uspokaja, motywuje i inspiruje, myślę że możemy
przyjąć, że z muzyką rockową jest podobnie.
niedziela, 22 lipca 2018
czwartek, 19 lipca 2018
Nothing More „The Stories We Tell Ourselves” (recenzja)
Wspominałam
już kiedyś o tym, że od bestsellerów, zarówno tych w literaturze, jak i w
muzyce trzymam sie z daleka, ponieważ często okazują się nie być w
rzeczywistości godnymi uwagi. Z tego powodu właśnie z dość dużą rezerwą
podchodziłam do wydanego w 2017 roku albumu „The Stories We Tell Ourselves”
grupy Nothing More, który zdobył aż trzy nominacje do nagrody Grammy i tuż po
ukazaniu się gromadził pozytywne opinie krytyków.
niedziela, 15 lipca 2018
Zakupy muzyczne 5
Moje ostatnie, niewielkie zakupy muzyczne poczynione
za pośrednictwem sklepu internetowego FaN.pl składały
się z wydanych w tym roku albumów, które bardzo chciałam mieć w swojej
kolekcji.
środa, 11 lipca 2018
Josh Groban „All That Echoes” (recenzja)
O
tym, że muzyka rockowa “lubi się” z orkiestrowymi aranżacjami mogliśmy
przekonać się niejednokrotnie, szczególnie na podstawie wydawnictw
koncertowych. Podobnie rzecz ma się z (tym ambitniejszym) popem,
co udowodnił amerykański wokalista Josh Groban swoim wydanym w 2013 roku
longplayem zatytułowanym „All That Echoes”.
niedziela, 8 lipca 2018
Muzycy jako drag queens (część 1)
Któż z nas jako dziecko nie lubił się
przebierać i udawać kogoś innego, wykorzystując pożyczone z szafy mamy ubrania
i akcesoria lub wykorzystując to, co było „pod ręką”. Jak się okazuje przebierać lubią się także muzycy,
i jak to na muzyków – często nietuzinkowe osoby – przystało, są to przebrania
dość nietypowe.
Alice Cooper
środa, 4 lipca 2018
Sixx:A.M. „This Is Gonna Hurt” (recenzja)
Jestem
bardzo ciekawa, czy tylko mnie jest wciąż mało nowej muzyki od moich ulubionych
zespołów, czy inni fani mają podobnie. Oczekiwanie na (zbyt rzadko) wydawane
albumy wypełniają mi zazwyczaj poszukiwania grup tworzących w stylistyce
podobnej do tej prezentowanej przez moich ulubieńców. Efektem takich poszukiwań
było natknięcie się na formację Sixx:A.M., w której skład wchodzi trzech
muzyków – basista Nikki Sixx, gitarzysta DJ Ashba i wokalista James Michael
wspierani przez perkusistę Dustina Steinke. Grupa wydała do tej pory pięć
albumów studyjnych, natomiast w 2011 roku, jako następca debiutu ukazał się
longplay zatytułowany „This Is Gonna Hurt”, będący, jak poprzednik, swoistym
soundtrackiem do kolejnej książki autorstwa Nikkiego Sixx.
niedziela, 1 lipca 2018
Lista znanych producentów muzycznych (część 2)
Bob Ezrin
kanadyjski producent i klawiszowiec współpracujący z wieloma muzykami. Znany ze
swojej działalności filantropijnej – współfinansował powstanie interaktywnych
mediów 7th Level w 1993 roku oraz Nimbus School of Recording Arts w 2009 roku.