Z
poznawaniem muzyki jest trochę jak ze spotykaniem nowych ludzi – liczy się pierwsze wrażenie. Podobnie jak w przypadku nieznanych osób z utworami
słyszanymi po raz pierwszy jest tak, że albo przypadną nam do gustu, albo w
ogóle nie przyciągną naszej uwagi.
środa, 31 stycznia 2018
niedziela, 28 stycznia 2018
Singlowy styczeń (2018)
Wraz z nadejściem nowego roku, mam
nadzieję na usłyszenie nowej muzyki autorstwa moich ulubionych zespołów.
Styczeń był natomiast tym miesiącem, w którym
poznałam kilka, może nie najnowszych, ale wcześniej nieznanych mi utworów.
środa, 24 stycznia 2018
Gazpacho „March of Ghosts” (recenzja)
Pamiętam,
że jeszcze kilka lat temu moje zdanie na temat rocka progresywnego nie było
zbyt pochlebne. Uważałam ten gatunek muzyki za zbyt „wydumany”, przesadnie
skomplikowany, a wręcz nudny. Moje podejście zmieniło się jednak nieco po
usłyszeniu pochodzącego z Norwegii zespołu Gazpacho, który swoją muzyką, a
dokładnie albumem „March of Ghosts” wydanym w 2012 roku zaskarbił sobie moją
sympatię.
niedziela, 21 stycznia 2018
Przegląd znanych piosenek, które są coverami (część 4)
Zdarza się, że covery mają to do siebie,
że są zupełnie odmienne od ich oryginalnych wersji, jednak czasami urozmaicenie
w zakresie aranżacji lub sposobu wykonania okazuje się korzystnie wpływać na coverowane
utwory.
środa, 17 stycznia 2018
Poets of the Fall „Clearview” (recenzja)
Jako
melomanka i wielbicielka muzyki rockowej (i nie tylko) do niedawna sądziłam, że
najlepiej słucha się jej odpowiednia głośno (biorąc jednak pod uwagę
preferencje innych domowników i sąsiadów). Moje podejście zmieniło się nieco po
przesłuchaniu albumu zatytułowanego „Clearview” wydanego w 2016 roku
przez fiński zespół Poets of the Fall.
niedziela, 14 stycznia 2018
Przegląd karykatur muzyków (część 3)
Co wychodzi kiedy ktoś z poczuciem
humoru zabiera się z tworzenie portretów muzyków – oczywiście karykatury.
Slash
środa, 10 stycznia 2018
Toto „35th Anniversary Live in Poland” (2014) DVD (recenzja) (część 2)
Występ
grupy Toto w Łodzi można określić jako przemyślanie wyważony pod względem
przeplatania nastrojów poszczególnych kompozycji, bowiem następną pozycją
setlisty jest energicznie wykonany utwór zatytułowany „Pamela” z
instrumentalnym finałem, a po nim publiczność usłyszeć mogła subtelne dźwięki
gitary akustycznej z ciekawym połączeniem syntezatorów w „99”, a także
instrumentalną kompozycję „The Muse” płynnie przechodzącą w dynamiczny utwór
„White Sister”, w którym moc swojego głosu zaprezentował publiczności Joseph
Williams.
niedziela, 7 stycznia 2018
Przegląd festiwali muzycznych (część 19)
(logo
festiwalu)
Fuji Rock Festival to
organizowany od 1997 roku festiwal rockowy odbywający się w ośrodku narciarskim
Naeba, w prefekturze Niigata w Japonii. Impreza organizowana jest przez Smash
Japan – promotora i organizatora koncertów, i co roku cieszy się dużym
zainteresowaniem wśród widzów, co czyni ją największym tego typu
wydarzeniem w Japonii.
środa, 3 stycznia 2018
Toto „35th Anniversary Live in Poland” (2014) DVD (recenzja) (część 1)
Niejednokrotnie
wspominałam już o koncertach, a dokładnie ich rejestracjach w formie DVD,
które raz w miesiącu oglądam w ramach
spotkań prowadzonych przez redaktora Radia Kraków – Jerzego
Skarżyńskiego. Jakiś czas temu w ramach tego typu wydarzenia miałam okazję
zobaczyć koncertowe wydawnictwo grupy Toto zarejestrowane w 2014 roku w
łódzkiej Atlas Arenie.