środa, 31 stycznia 2018

Like A Storm „The End of the Beginning” (recenzja)


Z poznawaniem muzyki jest trochę jak ze spotykaniem nowych ludzi – liczy się pierwsze wrażenie. Podobnie jak w przypadku nieznanych osób z utworami słyszanymi po raz pierwszy jest tak, że albo przypadną nam do gustu, albo w ogóle nie przyciągną naszej uwagi.

niedziela, 28 stycznia 2018

Singlowy styczeń (2018)


Wraz z nadejściem nowego roku, mam nadzieję na usłyszenie nowej muzyki autorstwa moich ulubionych zespołów. Styczeń był natomiast tym miesiącem, w którym  poznałam kilka, może nie najnowszych, ale wcześniej nieznanych mi utworów.

środa, 24 stycznia 2018

Gazpacho „March of Ghosts” (recenzja)


Pamiętam, że jeszcze kilka lat temu moje zdanie na temat rocka progresywnego nie było zbyt pochlebne. Uważałam ten gatunek muzyki za zbyt „wydumany”, przesadnie skomplikowany, a wręcz nudny. Moje podejście zmieniło się jednak nieco po usłyszeniu pochodzącego z Norwegii zespołu Gazpacho, który swoją muzyką, a dokładnie albumem „March of Ghosts” wydanym w 2012 roku zaskarbił sobie moją sympatię.

niedziela, 21 stycznia 2018

Przegląd znanych piosenek, które są coverami (część 4)


Zdarza się, że covery mają to do siebie, że są zupełnie odmienne od ich oryginalnych wersji, jednak czasami urozmaicenie w zakresie aranżacji lub sposobu wykonania okazuje się korzystnie wpływać na coverowane utwory.

środa, 17 stycznia 2018

Poets of the Fall „Clearview” (recenzja)


Jako melomanka i wielbicielka muzyki rockowej (i nie tylko) do niedawna sądziłam, że najlepiej słucha się jej odpowiednia głośno (biorąc jednak pod uwagę preferencje innych domowników i sąsiadów). Moje podejście zmieniło się nieco po przesłuchaniu albumu zatytułowanego „Clearview” wydanego w 2016 roku przez fiński zespół Poets of the Fall.

niedziela, 14 stycznia 2018

środa, 10 stycznia 2018

Toto „35th Anniversary Live in Poland” (2014) DVD (recenzja) (część 2)


Występ grupy Toto w Łodzi można określić jako przemyślanie wyważony pod względem przeplatania nastrojów poszczególnych kompozycji, bowiem następną pozycją setlisty jest energicznie wykonany utwór zatytułowany „Pamela” z instrumentalnym finałem, a po nim publiczność usłyszeć mogła subtelne dźwięki gitary akustycznej z ciekawym połączeniem syntezatorów w „99”, a także instrumentalną kompozycję „The Muse” płynnie przechodzącą w dynamiczny utwór „White Sister”, w którym moc swojego głosu zaprezentował publiczności Joseph Williams. 

niedziela, 7 stycznia 2018

Przegląd festiwali muzycznych (część 19)

(logo festiwalu)

Fuji Rock Festival to organizowany od 1997 roku festiwal rockowy odbywający się w ośrodku narciarskim Naeba, w prefekturze Niigata w Japonii. Impreza organizowana jest przez Smash Japan – promotora i organizatora koncertów, i co roku cieszy się dużym zainteresowaniem wśród widzów, co czyni ją największym tego typu wydarzeniem w Japonii.

środa, 3 stycznia 2018

Toto „35th Anniversary Live in Poland” (2014) DVD (recenzja) (część 1)


Niejednokrotnie wspominałam już o koncertach, a dokładnie ich rejestracjach w formie DVD, które raz w miesiącu oglądam w ramach  spotkań prowadzonych przez redaktora Radia Kraków – Jerzego Skarżyńskiego. Jakiś czas temu w ramach tego typu wydarzenia miałam okazję zobaczyć koncertowe wydawnictwo grupy Toto zarejestrowane w 2014 roku w łódzkiej Atlas Arenie.