Istotnym
elementem w twórczości zespołów muzycznych są ich występy koncertowe, ponieważ
to właśnie dzięki nim fani mogą ocenić prawdziwą wartość umiejętności tworzących
daną grupę muzyków. To dopiero stanięcie z członkami owej formacji twarzą
w twarz daje słuchaczom prawdziwy – nie zniekształcony wszelką możliwą
obróbką dźwięku w studio – obraz tego, jak może brzmieć wokal frontmana i
wspierający go instrumentaliści.
czwartek, 31 października 2019
niedziela, 27 października 2019
Singlowy październik (2019)
W październiku swoją uwagę skupiłam na
premierowych albumach moich ulubionych wykonawców, ale kilka singlowych
utworów również przyciągnęło moją uwagę.
środa, 23 października 2019
Z historii fonografii: Linkin Park „Hybrid Theory”
Dziewiętnaście
lat temu – 24 października 2000 roku swoją premierę miał debiutancki album
amerykańskiego zespołu Linkin Park zatytułowany „Hybrid Theory”. Jego producentem
był Don Gilmore, a całość ukazała się nakładem wytwórni Warner Bros.
Records.
niedziela, 20 października 2019
Trzyosobowe zespoły muzyczne (część 3)
Ilość nie zawsze przekłada się na jakość
o czym mogą świadczyć trzyosobowe zespoły muzyczne, które mimo tak skromnego
ilościowo składu odniosły sukces.
środa, 16 października 2019
Shinedown „Us and Them” (recenzja)
Jako
osoba mająca sentyment do posiadanych przedmiotów, duże znaczenie przywiązuje
do nabywania książek i płyt w ich fizycznych wersjach. Nie do przecenienia jest
bowiem dla mnie możliwość obejrzenia książeczki dołączonej do albumu,
przeczytania informacji dotyczących jego powstawania oraz podziwianie grafiki
zdobiącej jej front.
niedziela, 13 października 2019
Funeral songs (część 2)
W
Polsce nie jest to zbyt częste, jednak na świecie uroczystości pogrzebowe
bywają urozmaicone utworami wskazanymi przez nieboszczyków lub ich rodziny.
Kompozycje te nie zawsze wybierane są spośród tradycyjnych, a często są to
również utwory rockowe. W 2016 roku brytyjski serwis Funeralcare stworzył listę
najczęściej wybieranych „utworów pogrzebowych” z gatunku muzyki rock.
środa, 9 października 2019
Z historii fonografii: Sixx:A.M. „Modern Vintage”
7
października upłynęło dokładnie pięć lat od ukazania się trzeciego studyjnego
albumu zespołu Sixx:A.M. zatytułowanego “Modern Vintage”, który swoją premierę
miał w 2014 roku.
niedziela, 6 października 2019
Lista znanych producentów muzycznych (część 17)
Kevin Churko kanadyjski
muzyk, inżynier dźwięku i producent znany ze współpracy z licznymi artystami
reprezentującymi różne style muzyczne. Jest właścicielem studia nagraniowego „The
Hideout” w Las Vegas.
środa, 2 października 2019
Avantasia „The Mystery of Time” (recenzja)
Zdarza
mi się od czasu do czasu sięgać pamięcią w przeszłość i przypominać sobie
jakimi torami przebiegał rozwój mojego gustu i muzycznych przyzwyczajeń, a
zarazem jestem świadoma tego, że proces ten w dalszym ciągu trwa. Najlepszym
tego dowodem jest moje (niedawne) zainteresowanie stylem określanym jako rock
opera w jakim swoje albumy tworzy niemiecka supergrupa Avantasia powołana
do życia przez autora tekstów, wokalistę i muzyka Tobiasa Sammeta.
niedziela, 29 września 2019
Singlowy wrzesień (2019)
Schyłek lata okazał się być czasem
obfitującym w premiery singlowe zwiastujące albumy, których premiery
zapowiedziane zostały na drugą połowę tego roku.
środa, 25 września 2019
Z historii fonografii: Alter Bridge „Fortress”
Dokładnie
sześć lat temu – 25 września 2013 roku swoją premierę miał czwarty w
dyskografii amerykańskiego zespołu Alter Bridge album zatytułowany „Fortress”.
Longplay ukazał sie nakładem wytwórni Roadrunner Records, a jego producentem
został współpracujący z grupą przy dwóch poprzednich albumach Michael Baskette.
niedziela, 22 września 2019
Zagadki muzyczne (część 4)
Symbole emoji dają współcześnie wiele
możliwości uzupełniania naszych wiadomości, a niejednokrotnie nawet zastępują
słowa lub cały tekst. Korzystając z tego dobrodziejstwa zapraszam do zabawy
w rozszyfrowywanie symbolów emoji pod którymi ukryły się nazwy zespołów.
Zapraszam do zabawy w komentarzach,
gdzie za tydzień ukaże się rozwiązanie.
środa, 18 września 2019
Hinder „All American Nightmare” (recenzja)
Od
wielu już lat, kiedy świadomie interesuję się muzyką, a szczególnie muzyką
rockową, słuchając rozmaitych albumów jestem pod wrażeniem tych dzieł. Często
nachodzi mnie refleksja nad tym, jak wiele osób poświęca swój czas i energię by
tworzyć utwory, które my – fani możemy później bez większego wysiłku odtwarzać
siedząc w wygodnym fotelu, czasami nawet nie zdając sobie sprawy ile pracy
wymaga stworzenie longplaya składającego się z kilkunastu kompozycji.
Subskrybuj:
Posty (Atom)