niedziela, 25 czerwca 2017

Singlowy czerwiec (2017)


Postanowiłam nieco zmienić serię Muzyka tygodnia, która od teraz nazywać się będzie Singlowy czerwiec, lipiec itd., ze względu na to, że zazwyczaj i tak w ramach tego postu pojawiały się utwory słuchane przeze mnie przez dłuższy niż tydzień okres czasu.

W mijającym miesiącu pojawiło się kilka utworów, które w znacznym stopniu zawładnęły moim odtwarzaczem, wśród nich znalazły się klasyczne, jak i zupełnie nowe kompozycje.

Spośród nowych utworów na wyróżnienie zasługuje utwór „Pariah” autorstwa Stevena Wilsona, w którym muzykowi towarzyszy obdarzona ciekawą barwą głosu wokalistka Ninet Tayeb.

W moim odtwarzaczu często pojawiała się także kompozycja „Heroes” nagrana pierwotnie przez Davida Bowie, a  zinterpretowana przez zespół King Crimson podczas koncertu w Berlinie.

Zupełnie przypadkiem natknęłam się na nowy singiel od Hinder, zatytułowany „Remember Me” wydany przez zespół w związku z trasą koncertową po Stanach Zjednoczonych. Przyjemnie gitarowy utwór często był przeze mnie odtwarzany w ostatnim czasie.

Razem z moją koncertową Towarzyszką często oglądamy animowane filmy Disneya. Jednym ze zdecydowanie godnych polecenia jest Moana (polski tytuł to Vaiana: Skarb oceanu) dzięki świetnej muzyce. Jednym z utworów jaki pojawił się podczas filmu jest niesamowicie chwytliwy „We Know the Way”.

Muzyką idealnie kojarzącą się z ciepłymi miesiącami jest dla mnie niezmiennie latynoski gatunek rocka, którego najlepszym wykonawcą jest od lat Carlos Santana. W oczekiwaniu na wakacje często odtwarzałam utwór „Oye Como Va”.

Swoją wizytę w naszym kraju zapowiedział zespół Toto, który w przyszłym roku obchodzi okrągłą, bo czterdziestą,  rocznicę istnienia i z tej okazji wyrusza w trasę koncertową. Z tej okazji postanowiłam przypomnieć sobie kilka utworów zarejestrowanych w ramach celebracji 35-lecia istnienia grupy. Koncert ten miał miejsce w łódzkiej Atlas Arenie, a w setliscie pojawił się między innymi utwór „Hold the Line”.

A czego Wy słuchaliście w mijającym miesiącu? Zapraszam do komentowania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz