niedziela, 26 listopada 2017

Singlowy listopad (2017)


Jesień już w pełni – liści na drzewach coraz mniej, dni coraz krótsze i zimniejsze, mówiąc zwięźle – jesienna depresja. A najlepszym sposobem na nią jest oczywiście muzyka.

Przykładem klasycznego, rockowego utworu, bardzo przyjemnie melodyjnego jest kompozycja „Better of Alone” pochodząca z debiutanckiego albumu grupy Stanfour. A była ona jednym z najczęściej odtwarzanych przeze mnie utworów w listopadzie.

Bardzo lubię wersje akustyczne znanych mi rockowych utworów, bo jeszcze nie zdarzyło mi się usłyszeć kompozycji, która brzmiałaby źle w takiej właśnie odsłonie. Jednym z moich ulubieńców jest wykonany w czasie występu w AP TV utwór „Break Free” autorstwa Nowozelandzkiej grupy Like A Storm.

Jednym z wokalistów obdarzonych niepowtarzalną barwą głosu jest zdecydowanie Myles Kennedy, na co dzień członek zespołu Alter Bridge, a okazjonalnie współpracownik Slasha w projekcie stworzonym z muzykami z The Conspirators. Utworem, jaki, między innymi, wykonała ta formacja jest kompozycja „Fall to Pieces” oryginalnie stworzona przez inną grupę ze Slashem w składzie, czyli Velvet Revolver.

Już od dawna z własnej woli nie słucham radia, jednak podróżując różnymi środkami komunikacji czasami nie jestem w stanie tego uniknąć. Dzięki takiej sytuacji na początku miesiąca przypomniałam sobie o utworze „Need You Now” grupy Lady Antebellum , który towarzyszył mi później wielokrotnie.

Po bardzo udanym łódzkim koncercie Queen z Adamem Lambertem niemal przez cały miesiąc słuchałam oryginalnej wersji utworu „Under Pressure”, w którym u wokalnego boku Freddiego Mercury zaśpiewał David Bowie.

W 2017 roku dziesiątą rocznicę powstania obchodzi debiutancki album grupy Sixx:A.M. zatytułowany „The Heroin Diaries Soundtrack”. Z tej okazji zespół na nowo zaaranżował trzy utwory z tego właśnie longplaya, a jednym z nich jest kompozycja „Accidents Can Happen”.

A czego Wy słuchaliście w mijającym miesiącu? Zapraszam do komentowania.


1 komentarz: