14 marca przypada rocznica wydania przez zespół Extreme debiutanckiego albumu zatytułowanego po prostu „Extreme”. Longplay ukazał się w 1989 roku nakładem wytwórni A&M Records. Jego producentem został słynny Reinhold Mack współpracujący na tym polu z grupą Extreme.
środa, 16 marca 2022
niedziela, 13 marca 2022
środa, 9 marca 2022
Z historii fonografii: Queen „Queen II”
8 marca 1974 roku premierę miał drugi studyjny album brytyjskiego zespołu Queen zatytułowany „Queen II”. Longplay wydany został przez EMI Records w Wielkiej Brytanii i Elektra Records w Stanach Zjednoczonych.
niedziela, 6 marca 2022
Miejsca koncertowe na świecie (Hiszpania) (część 23)
Palacio de Deportes de la Comunidad
de Madrid (od listopada 2016 roku WiZink Center od nazwy
sponsora – WiZink Bank S.A.) to hala sportowa mieszcząca się w Madrycie w Hiszpani.
środa, 2 marca 2022
Eclipse „Wired” (recenzja)
Każdy z nas, fanów muzyki mógłby wymienić przeróżne cechy charakteryzujące album doskonały. Wśród podstawowych i nieodłącznie związanych z perfekcją właściwości takiego wydawnictwa bez wahania można wymienić brzmienie całości, jej różnorodność, ale niepozbawioną wspólnych elementów decydujących o spójności takiego materiału, a także ogólny wydźwięk mający wpływ na to, czy twórczość danej formacji znajdzie swoich zwolenników.
niedziela, 27 lutego 2022
Singlowy luty (2022)
Słuchanie muzyki to czynność, bez której wiele z nas nie wyobraża sobie codzienności. A inspiracji i nowości warto szukać w Internecie, gdzie znaleźć można wiele ciekawych propozycji.
środa, 23 lutego 2022
Z historii fonografii: Dream Theater „Distance Over Time”
Trzy lata temu, a dokładnie 22 lutego 2019 roku ukazał się czternasty studyjny album grupy Dream Theater zatytułowany „Distance Over Time”. Jest to pierwszy longplay zespołu wydany po podpisaniu kontraktu z wytwórnią Inside Out Music.
niedziela, 20 lutego 2022
Zagrane na Floppotronie (część 3)
Chociaż często podkreślam, że sztucznie (komputerowo, syntezatorowo) tworzone dźwięki nie znajdują mojej aprobaty, to w przypadku utworów coverowanych przy pomocy Floppotronu najistotniejsze nie jest ich brzmienie, ale pomysłowość i precyzja wykonania.
środa, 16 lutego 2022
Skillet „Dominion” (recenzja)
Często mówi się o tym, że pierwsze wrażenie, jakie wywiera na nas spotkana osoba ma istotne znaczenie dla dalszych kontaktów i może zdecydować o naszej sympatii lub antypatii do niej. Podobnie rzecz ma się w przypadku nowo poznawanej muzyki, kiedy już po pierwszym przesłuchaniu danego albumu możemy określić jakie uczucia wzbudziła w nas jego zawartość. I chociaż zarówno w przypadku ludzi jak i muzycznych wydawnictw nasza ostateczna opinia na ich temat powinna zostać zweryfikowana, to jednak pierwsze wrażenie może przesądzić o naszym nastawieniu do nich.
niedziela, 13 lutego 2022
Mój muzyczny alfabet – lista wykonawców (część 1)
W tym zestawieniu przedstawię alfabetycznie uporządkowaną listę zespołów i solistów oraz ich albumów, które znam i cenię, a których recenzje znalazły się już na blogu.
3 Doors Down to amerykański zespół rockowy z Escatawpa w stanie Mississippi powstały w 1996 roku. Związany jest z wytwórnią Republic Records.
środa, 9 lutego 2022
Z historii fonografii: 3 Doors Down „Seventeen Days”
8 lutego obchodzimy rocznicę wydania trzeciego w dyskografii zespołu 3 Doors Down albumu noszącego tytuł „Seventeen Days”. Longplay ukazał się w 2005 roku nakładem wytwórni Universal Music Group, a jego producentem został Johnny K.
niedziela, 6 lutego 2022
Miejsca koncertowe na świecie (Hiszpania) (część 22)
Estadi Olimpic Lluis Companys
to wielofunkcyjny stadion w dzielnicy Sants-Montjuïc w Barcelonie (Hiszpania),
zlokalizowany na wzgórzu Montjuïc i na terenie Parku Olimpijskiego L'Anella
Olímpica de Montjuïc (Olimpijski Pierścień Montjuïc).
środa, 2 lutego 2022
Hinder „Take It to the Limit” (recenzja)
Ballady to nieodłączny element albumów tworzonych przez zespoły rockowe, a także hard rockowe. Utwory te o stonowanych aranżacjach i nastroju, często nawiązujące do tematu miłości, doskonale wyważają zawartość longplayów o ciężkim gitarowym charakterze. Taką też rolę balladowe kompozycje spełniają na drugim w dyskografii amerykańskiego zespołu Hinder albumie zatytułowanym „Take It to the Limit”, który ukazał się w listopadzie 2008 roku.