środa, 27 kwietnia 2022

Slash feat. Myles Kennedy and The Conspirators „4” (recenzja)

Czy muzyk funkcjonujący w rockowym show biznesie od ponad czterdziestu lat jest w stanie zaskoczyć swoich fanów czymś ciekawym i oryginalnym? Otóż okazuje się, że jak najbardziej. A najlepszym tego przykładem jest gitarzysta Slash będący w swojej karierze członkiem rozmaitych zespołów, wykonawcą solowym, a wreszcie założycielem projektu, w ramach którego podjął współpracę z wokalistą Mylesem Kennedym i trzema innymi muzykami z The Conspirators.

niedziela, 24 kwietnia 2022

Singlowy kwiecień (2022)

Wyszukiwanie utworów będących częścią comiesięcznych zestawień tej serii jest, między innymi, doskonałą okazją do poznawania twórczości nieznanych wcześniej wykonawców.

środa, 20 kwietnia 2022

Z historii fonografii: Black Stone Cherry „Family Tree”

20 kwietnia 2018 roku ukazał się szósty w dyskografii amerykańskiego zespołu Black Stone Cherry album noszący tytuł „Family Tree”. Wydany został przez wytwórnię Mascot Records, a producentami zostali sami członkowie grupy.

niedziela, 17 kwietnia 2022

Zagrane na Floppotronie (część 5)

Floppotron to instrument złożony, składają się na niego 64 napędy dyskietek, osiem dysków twardych i dwa skanery, za pomocą który powstały kolejne utwory.

czwartek, 14 kwietnia 2022

Ravenscode „Fire and Storm” (recenzja)

 

Słuchanie albumów w całości to niemalże rytuał, do wypełnienia którego powinny zostać spełnione pewne warunki. Słuchacz przede wszystkim wybiera longplay, jaki chce odtworzyć, a który w danym momencie koresponduje z jego nastrojem lub upodobaniami. Decyduje o sposobie, miejscu oraz sprzęcie, z którego skorzysta i ostatecznie poświęca określoną ilość czasu, by oddać się przyjemności zanurzenia w muzyce.

niedziela, 10 kwietnia 2022

środa, 6 kwietnia 2022

Z historii fonografii: Volbeat „Outlaw Gentlemen & Shady Ladies”

Dziewięć lat temu, a dokładnie 5 kwietnia 2013 roku duński zespół Volbeat wydał piąty studyjny album noszący tytuł „Outlaw Gentlemen & Shady Ladies”. Longplay ukazał się nakładem wytwórni Universal Music Group.

niedziela, 3 kwietnia 2022

Miejsca koncertowe na świecie (Szwajcaria) (część 24)

SEG Geneva Arena widok z zewnątrz

 SEG Geneva Arena to kryta arena widowiskowo-sportowa w Genewie (Szwajcaria). Jest częścią kompleksu Palexpo, który został otwarty 1 listopada 1995 roku.

środa, 30 marca 2022

Z historii fonografii: Pink Floyd „The Division Bell”

Dwadzieścia osiem lat temu, a dokładnie 28 marca 1994 roku ukazał się czternasty w dyskografii zespołu Pink Floyd album zatytułowany „The Division Bell”. Longplay promowany był przez wytwórnię EMI Records w Wielkiej Brytanii i Columbia Records w Stanach Zjednoczonych. Wyprodukowany został przez Boba Ezrina we współpracy z Davidem Gilmourem.

niedziela, 27 marca 2022

Singlowy marzec (2022)

Wiele z nas ma w sobie zacięcie poszukiwacza. Celem moich comiesięcznych poszukiwań są interesująco brzmiące i zapadające w pamięć utwory singlowe, których zestawienie pojawia się w postaci postów tej właśnie serii.

środa, 23 marca 2022

Z historii fonografii: Van Halen „Van Halen II”

23 marca 1979 roku ukazał się drugi w dyskografii zespołu Van Halen album zatytułowany „Van Halen II”. Longplay wydany został przez wytwórnię Warner Bros. Records, a jego producentem został Ted Templeman.

niedziela, 20 marca 2022

Zagrane na Floppotronie (część 4)

Pomysłodawca i twórca Floppotronu to, jak można podejrzewać, fan muzyki rockowej, gdyż wybierane i coverowane przez niego utwory reprezentują w zdecydowanej większości ten właśnie gatunek. Poniżej kolejna porcja kompozycji stworzonych przy pomocy tego specyficznego instrumentu.

środa, 16 marca 2022

Z historii fonografii: Extreme „Extreme”

14 marca przypada rocznica wydania przez zespół Extreme debiutanckiego albumu zatytułowanego po prostu „Extreme”. Longplay ukazał się w 1989 roku nakładem wytwórni A&M Records. Jego producentem został słynny Reinhold Mack współpracujący na tym polu z grupą Extreme.