czwartek, 12 maja 2016

Daughtry „Daughtry” (recenzja)


Emitowane przez telewizję programy typu talent show często stanowią dla ich uczestników drzwi do kariery. Nie inaczej było z Chrisem Daughtry, uczestnikiem piątego sezonu Amerykańskiego Idola, który, mimo że nie zwyciężył w programie, ba, zajął dopiero czwarte miejsce, stał się muzykiem którego sława (szkoda że nie w naszym kraju) jest nie mniejsza niż ta, która przypadła w udziale choćby Kelly Clarkson czy Carrie Underwood, zwyciężczyniom odpowiednio pierwszej i czwartej edycji show.

Po wyeliminowaniu go z programu Chris Daughtry szybko podpisał kontrakt płytowy z wytwórnią RCA Records i z grupą nazwaną po prostu Daughtry nagrał swój pierwszy w dyskografii album o takim samym tytule, który w ciągu pięciu tygodni od premiery rozszedł się w liczbie miliona kopii.
Album wydany w listopadzie 2006 roku wyprodukowany został we współpracy z Howardem Bensonem, a swoje trzy grosze dołożył także Slash, którego gitarę usłyszeć możemy w utworze What I Want.
„Daughtry” to zbiór interesujących, szybko wpadających w ucho i zapadających w pamięć gitarowych melodii. Mamy tutaj wybór ciężkich rockowych utworów, jak otwierający album It’s Not Over, przez łagodnie rozpoczynający się Crashed, w którym Chris Daughtry prezentuje nam możliwości swojego głosu, What I Want z gościnnym udziałem Slasha, którego charakterystyczny styl nadał utworowi drapieżnego szlifu, czy choćby Gone – bardziej nastrojowe z nieco wolniejszym tempem, aż po There and Back Again rozpoczynające się rytmicznym pochodem basu, a napisane wespół z wokalistą Shinedown Brentem Smithem.
Dla równowagi mamy tu też utwory nieco lżejsze do których zaliczamy numer dwa albumu – Used To, a także Home, któremu udało się osiągnąć piątą pozycję w Bilboard Hot 100, czy choćby Feels Like Tonight ze zmiennym tempem i żarliwie wyśpiewanymi refrenami. Wśród bardziej nastrojowych utworów na wyróżnienie zasługuje także Breakdown za piękne akustyczne gitary płynnie przechodzące w drapieżny dźwięk gitar elektrycznych. Delikatnych dźwięków nie zabrakło także w All These Lives, emocjonalnej kompozycji dotykającej problemu kidnapingu. Podstawową wersję albumu zamyka What About Now – poruszający utwór, którego tekst brzmi jak zwierzenia kochanka, jednak teledysk daje nam jasno do zrozumienia, ze jest to utwór traktujący o problemach  z jakimi boryka się współczesny świat – nędza krajów trzeciego świata, bezdomność, kataklizmy.
Debiut zespołu Daughtry to zdecydowanie godna polecenia pozycja, na której fani różnych rodzajów muzyki – od ciężkiego rocka po nastrojowe ballady – z pewnością znajdą coś dla siebie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz