W
przypadku zespołu aktywnie działającego od kilkunastu lat i w mirę regularnie
wydającego swoje albumy, często jest tak, że jeden konkretny longplay jest do
tego stopnia kompletny i mogę dzięki temu nazwać go moim ulubionym w
dyskografii grupy. Spośród albumów wydanych do tej pory przez zespół Chrisa Daughtry
i kolegów moim zdecydowanym faworytem jest następca debiutu zatytułowany Leave
This Town, który powtórzył sukces poprzednika, sprzedając się w liczbie ponad
miliona egzemplarzy w samych tylko Stanach Zjednoczonych.
Na
sukces albumu złożył się efekt ponad półrocznej pracy zespołu, ale i
współpracujących z nim ludzi – producenta Howarda Bensona i współautorów
tekstów poszczególnych utworów – Briana Howesa, Bena Moody czy Chada Kroegera,
za sprawą której powstał doskonały album składający się z dwunastu kompozycji.
Już
pierwsza z nich – You Don’t Belong zaskakuje stanowczo rockową melodią, z którą
doskonale komponuje się, wydawać by się mogło, delikatny wokal Chrisa Daughtry,
tutaj momentami przybierający drapieżnego charakteru. Podobny efekt uzyskany został
w wyróżniającym się dynamicznymi gitarowymi riffami Every Time You Turn Around
oraz opartym na bardzo chwytliwym refrenie What I Meant to Say. Ciekawe refreny
to zdecydowanie charakterystyczne elementy kompozycji singlowych, którymi
zostały pięknie zaaranżowany Life After You, z zaangażowaniem zaśpiewany
September oraz pogodny melodyjnie (w przeciwieństwie do warstwy lirycznej) No
Surprise. Utworami singlowymi w zasadzie mogłyby być i inne utwory
znajdujące się na Leave This Town, dzięki oryginalnym, choć utrzymanym w charakterystycznej
gitarowej stylistyce melodiom wypełniającym zbudowany na przejmującym tekście
Open Up Your Eyes czy nieco melancholijny Learn My Lesson. Ale i pozostałe
utwory trzymają poziom – Ghost of Me ze stanowczo zaśpiewanym refrenem,
Supernatural za sprawą dynamicznego rytmu i początkowo delikatnie
akustyczny, by w końcówce rozwinąć się w potężny rockowy utwór Call Your Name.
Dodatkowo na albumie, podobnie jak na debiucie, pojawił się jeden gość – Vince
Gill, wspierający wokalnie Chrisa Daughtry w kompozycji zatytułowanej Tennessee
Line, wzbogaconej o zaaranżowane w stylu country partie skrzypiec nadające
utworowi oryginalnego charakteru.
Album
Leave This Town to dla mnie jedno z takich wydawnictw, które nazywam
kompletnymi, ponieważ znajdujące się na nim kompozycje są bardzo równe i dzięki
temu tworzą spójną całość. Bardzo trudno byłoby wytypować jednego
faworyta, ale to zdecydowanie atut tego albumu, którego doskonale słucha się od
pierwszego do ostatniego utworu. Polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz